Facts om Stig

Assisterende for Teknisk Chef Tommy Ulse samt alt-mulig-mand og chauffør.

  • Tekniker i et større trykluftsfirma med speciale indenfor support, troubleshooting og undervisning
  • Aktiv cykelmotionist

Claus skrev efterfølgende om Stig:

Stig – eller Stigo

Hvis ikke Stig havde været en del af dette fantastiske team – så ville I slet ikke have haft mulighed for at følge med i den grad som opdateringer på Facebook gjorde det muligt..
Det er muligt at rytteren heller ikke havde kørt særligt langt..
Det kunne være rytteren var nødt til at udgår på grund af shermers Neck, hvis ikke Stig havde lavet det gode stativ til at håndtere Shermes Neck..
(Shermes Neck er frygtet af alle RAAM solo ryttere og en tilstand hvor nakkemusklerne pga træthed ikke længere kan holde hovedet)

Hvem ordner bilen hvis den går i stykker?
Hvem sørger for at GPS på IPad i følgebilen virker?
Hvem sørger for internet i Eagle II (når nej det gør rytteren) 🙂
Hvem lapper og skifter dæk?
Hvem justerer sadlen 5000 gange.
Alt det og meget mere, gør Stig.
Stig er på mange måder en drøm for ethvert team.
Fordi RAAM handler om at håndtere ultracyklingens uvished.
Adapt – Improvise and overcome..
Her var Stig nøglen. Alt skal kunne fikses, alle små og store udfordring skal håndteres for en ting – Keeptheridergoing…
Stig var på mange måder også lidt anderledes i sind, baggrund, og kompentencer. Men set fra mit synspunkt, så var der ingen RAAM uden Stig. Alt det andre ikke lige kunne – det kunne Stig (på nær det med internettet) 🙂
Jeg ved at Stig ind imellem synes det har været en udfordring at arbejde i teamet og med teamet og der har været for mange løse ender i forberedelsen.
Men jeg også at Stig har lært noget undervejs luge som vi alke har. RAAM er en kæmpe udviklingsrejse, ikke kun for rytteren men også for teamet.

Igen er der mange minder med Stig.
Stig var fast chauffør på Eagle II. En af de ting vi ikke havde øvet hjemme fra var nedkørsel i mærke. Hvordan skal bilen understøtte mig på cyklen med lys? Hvor hurtigt kan man kører? Hvor langt skal bilen være efter rytteren?
Så vi lagde ud med en megasvær en af slagsen. Nedkørsel fra Yarnhill i Arizona. Her fandt jeg ud af at Stig er en fremragende chauffør og en nydelse i form af tryghed at have ham liggende i bilen bagved med god fart på en teknisk svær nedkørsel.

Stig er ikke nogen lirens cykelrytter. Så han synes jeg skulle kærer med 100 mm ventiler på mine Camoagnolo Hyporon bjerghjul 🙂 men hey det er RAAM så det handler ikke om at se godt ud, det handler at holde rytteren på cyklen.

Sidst og ikke mindst så var Eagle II jo partybussen. Her fandt jeg ud af at Stig har verdens dårligste musiksmag. Når vi quizzede så var jeg godt med. Men på et tidspunkt midt i det mørkeste Missouri, så mente Stig at nu skulle vi for alvor quizze. Så kom der en Dansktop quiz!!!!
Det mest elendige musik som man kun kan hører i Ølsted og omegn og i Giro413. Men jeg skal da love for at der kom gang i Stigo.
Men hold op hvor var det morsomt…

Stig min ven – tak for turen, tak fordi du trods udfordringer holdt ved og tak fordi du er den du er. Bliv ved med det fordi du er ganske unik og mange vil ønske at kunne det du kan…